In Wilrijk bevindt zich sinds maart 2014 het grootste Europese bezoekerscentrum van Coca-Cola. Samen met Creneau en In The Pocket heeft Madoc het bestaande centrum een nieuwe look en inhoudelijk verhaal gegeven. MaisonCaro heeft een deel van het onderzoek, de verhaallijnen en de concepten van de bepaalde ruimtes vormgegeven: The innovation class & the sustainability wall.
- concept drawing
- concept drawing
- concept drawing
- concept drawing
De grootste doelgroep van het Coca-Cola Visitors Centre zijn jongeren van 12j tot 18j. De uitdaging bestond erin om thema’s als duurzaamheid, gezondheid, innovatie, etc. op een educatieve en dynamische manier te vertalen, geheel binnen de Coca-Cola look & feel.
Een iPad gidst je door het centrum en communiceert met iBeacons die ervoor zorgen dat je in elke ruimte specifieke opdrachten en informatie krijgt. Zo is een bezoek aan het Coca-Cola bezoekerscentrum volledig gepersonaliseerd en interactief. De wereld die je betreedt is die van een American high school ondergedompeld in de typische Coca-Cola look & feel. De combinatie van een persoonlijk en interactief bezoek in een high school sfeer laat ons toe complexe thema’s als duurzaamheid, gezondheid en innovatie binnen een bedrijf als Coca-Cola op een educatief verantwoorde en dynamische manier te vertalen. Zo kreeg elk ‘klaslokaal’ een eigen specifiek thema.
De korte rondleiding hieronder laat je zien hoe we het inhoudelijke verhaal vertaald hebben naar verschillende klassen die elk een eigen sfeer en interactie meekregen. (zie foto’s boven)
Lockers
Het parcours start aan de lockers. Je krijgt je eigen iPad die je personaliseert met een selfie. Vanaf nu hoor je bij een team: de Factory Phantoms of de Academy Allstars!
Gymnasium
Voor je zelf op ontdekking gaat in de verschillende klassen testen we eerst je Coca-Cola kennis. Je neemt het op tegen het andere team. Een quizmaster, muziek en een geanimeerde interface brengen je in de juiste sfeer. De quiz, die bestaat uit 10 vragen, leert je de eerste algemene ‘weetjes’ van Coca-Cola.
Theatre Class
In de Theatre Class krijg je een inkijk in de geschiedenis van het merk. Daarnaast kies je als groep via je iPad een tweede film. Wil je weten hoe Coca-Cola zijn imago heeft gecreëerd (Brand Love) of ben je nieuwsgierig naar hoe Coca-Cola zijn sociale en maatschappelijke verantwoordelijkheid opneemt als wereldbedrijf (Corporate Social Responsability)? Experten geven je een kijk achter de schermen.
Innovation Class
Tijd voor wat experiment. In deze klas leer je hoe een frisdrank samengesteld wordt. De app op de iPad laat je verschillende vragen en proeven doorlopen om zo tot je eigen drank te komen.
Sustainability Wall
Eens je drankje klaar, gaat het bezoek verder naar de duurzaamheidsmuur. Je blik of PET fles gooi je van je iPad virtueel weg in de juiste vuilbak en dan begint het recyclageproces.
Talent Class
Weet jij welke job het beste bij je past? Aan de hand van een wetenschappelijk onderbouwde jobtest kom je te weten welk jobprofiel je hebt. De test toont je nadien ook voor welke jobs je met jouw profiel bij Coca-Cola terecht kan. Nu nog met de juiste pancart voor de Photo Booth en je visitekaartje is klaar.
Control Room
Je iPad gaat terug de locker in een een gids neemt je mee naar de Coca-Cola fabriek. Schermpjes op een controlepaneel laten je live een overzicht zien van het productie- en distributieproces.